Om oss
Hvem er vi?
Fakturering skal være enkelt, men det er det ikke.
To milliarder fakturaer sendes årlig i Norden. I Europa utgjør det 40 milliarder. En stor del er ikke digitalisert, og prosessen er vanligvis fragmentert, noe som fører til ineffektivitet og mangel på kontroll.
Ropo hjelper bedrifter med å forenkle og strømlinjeforme faktureringsflyten fra faktura utsendelse til betalingen er registrert. Vi optimaliserer prosesser gjennom vår teknologiplattform, hever sluttkundeopplevelsen og øker kontantstrømmen.
Ropo er markedsleder i Norden med virksomhet i Finland, Norge og Sverige. Hovedkontoret er i Kuopio, Finland.
I Norge er vi 50 ansatte fordelt på tre kontorer; Sandefjord, Oslo og Bergen.
Ropo i tall
Slik skiller vi oss
SKALERBARE TJENESTER
Markedsleder og kategorikompetanse
Med over 10 000 kunder i Norden, er Ropo markedsledende innenfor fakturadistribisjon og betalingsoppfølging. Ropo har lang og bred erfaring med å håndtere store fakturamengder for kunder. Årlig sendes det ca 180 mill fakturaer og andre dokumenter gjennom vår teknologiplattform i Norden.
FLEKSIBILITET
Enkelt, sømløst og modulært
Vår singel plattform strategi for hele fakturaflyten er sømløs, modulær og enkel å bruke. Kunder får tilgang til det siste innen faktureringsteknologi, informasjonssikkerhet og Compliance, fleksibilitet i leveransen,og reduserte IT-kostnader.
EKSPERTISE
Fusjonerer automatisering med fremragende service
Vi effektiviserer og automatiserer prosesser, minimerer manuelt arbeid og maksimerer effektivitet og produktivitet, kombinert med profesjonell kundeservice.
KONTROLL
Forretningskritiske forbedringer
Full synlighet og intelligent data flyt muliggjør overvåking av forretningskritiske forbedringer. Slik som å redusere DSO, redusere churn og øke kunde tilfredsheten. Ved å bruke historiske og prognostiserte data hjelper vi kundene med å optimalisere kontantstrømmen.
Hva vi sikter mot
En bedre flyt i økonomiprosessen.
Vi ønsker å løse opp i kompleksiteter og økonomiske friksjoner som holder selskapene tilbake.
Gjør det mulig for bedrifter å drifte mer effektivt ved å forenkle selve hjertet og kjernen som driver virksomheten: alle interne og eksterne prosesser knyttet til fakturering og innfordring.
Lukke gapet mellom produktivitet og kundeopplevelse for å frigjøre hvert selskaps sanne potensial.
Vår visjon er å bedre flyten i økonomiprosessen.
Vår tilnærming til bærekraft
I Ropo er bærekraft en integrert del av konsernets strategi og verdier. Vår bærekraftstrategi fokuserer på tre fokusområder:
- Forretningsetikk og ansvarlig tjenestelevering
- Mennesker og et inspirerende arbeidsmiljø
- Klimavennlig fakturalivssyklus
Hele Ropos virksomhet er bygget på tillit. Vi betjener våre kunder ved å sikre at viktige prosesser langs verdikjeden til fakturaens livssyklus og finansielle transaksjoner er dekket, fra fakturalevering til reskontro og fordringsadministrasjon.
Vår service og suksess måles både i forhold til vår kunde og deres kunde, og det gjenspeiles i våre bærekraftsaspekter. Hvis du vil lese mer om arbeidet vårt innen bærekraft, kan du gå til konsernets nettsted.
Vår kultur
Vi dyrker en kultur av uredde og modige utfordrere. Eksperter som jobber hardt med å finne nye måter å optimalisere faktureringsfunksjonen på. Les mer om hvem vi er og hva vi tror på.
Siste nytt
6.11.2024
Schenker går sammen med Ropo for å effektivisere fakturering og finansiell oversikt over hele Norden
Les mer5.9.2024
Skandia Greenpower valgte Ropo
Les mer2.9.2024
Espen Dahl Andersen er ansatt som Head of revenue and growth i Ropo AS
Les mer26.6.2024