Skip to content

Administrasjon av fakturaens livssyklus


Automatisert administrasjon av fakturaens livssyklus

Du oppretter en faktura, og resten håndteres av Ropo.

Ropo One™ og vår plattform for administering av fakturalivssyklusen er designet for å effektivisere hele prosessen din ved å kombinere fakturering, betalingsovervåking, reskontro og kundefordringsadministrasjon i én plattform. Vår helhetlige og automatiserte faktureringsprosess, inkludert outsourcet reskontroadministrasjon, optimaliserer kontantstrømmen, maksimerer kostnadsbesparelser og muliggjør full visibilitet gjennom hele prosessen.

Du fortsetter å opprette fakturaer ved hjelp av ditt nåværende system – vi integrerer Ropo One™ i systemet ditt og gir deg en sømløs faktureringsprosess.


Multikanallevering av fakturaer og dokumenter

Øk kundeengasjement og merkevaregjenkjenning med egentilpassede fakturaer.

Ropos automatiserte og effektive fakturadistribusjonstjeneste gjør fakturaene dine til en kraftig kommunikasjonskanal med avanserte visualiserings-, merkevare- og segmenteringsfunksjoner. Den er designet for å møte sluttkundenes forventninger med et bredt utvalg av leveringsmetoder. Når fakturadata mottas i Ropo One™, leveres fakturaer automatisk i henhold til kundens preferanser, enten det er digitalt via online eller mobile kanaler, eller som trykte papirfakturaer klargjort for postleveranse. Hele arbeidsflyten og statistikk kan overvåkes i Ropo OneView i sanntid.

Tjenesten tilpasser seg virksomheter i alle størrelser, uavhengig av faktureringsvolum eller sendefrekvens. Det sikrer kostnadseffektiv sending av elektroniske fakturaer og papirfakturaer, samt fakturarelaterte dokumenter, ved hjelp av de mest pålitelige og mest brukte leveringsmetodene.

  • B2B e-faktura
  • B2C e-faktura
  • Avtalegiro for forbrukere
  • E-postfaktura
  • Papirfaktura med utskriftstjeneste
  • MyRopo
  • WebFaktura

Reskontrotjeneste og betalingskontroll

Internt, integrert eller outsourcet til Ropo.

Ropos ende-til-ende-administrasjon av fakturalivssyklus inkluderer betalingsovervåking som er skreddersydd for å passe kundens behov – vi kan støtte teamet ditt med betalingsovervåking eller håndtere hele reskontroadministrasjonen for deg. Tjenesten vår sporer status på fakturaer, utløser purreprosessen, sørger for at reskontroen din alltid er oppdatert, og gir rapportering for en helhetlig oversikt over fordringer.

Reskontrotjenesten aktiveres når faktureringsmateriell mottas i Ropo One™. Hver fordring utgjør en enkelt oppgave, som automatisk overvåkes gjennom hele arbeidsflyten til betalingen er mottatt. Reskontrotjenesten er designet for å minimere rutinearbeid knyttet til betalingsovervåking, og frigjøre ressurser til kjernevirksomheten din. Innkommende betalinger behandles automatisk, og reskontroteamet vårt administrerer refusjoner knyttet til overbetalinger og undersøkelser av betalinger som mangler klare tildelingsdetaljer.

Viktige fordeler:
Maksimert verdi og effektivitet Reskontro forener faktura- og betalingsflyter og skaper en sømløs prosess som låser opp det fulle potensialet til fakturalivssyklustjenesten.
Full synlighet og kontroll Når fakturaer og betalinger behandles på én enkelt plattform, er hvert trinn fullt sporbart uten forsinkelser.
Strømlinjeformet arbeidsflyt Vår tilnærming med én plattform eliminerer unødvendig kompleksitet, driftsineffektivitet og systemflaskehalser
Avansert automatisering Svært automatisert behandling av betalinger reduserer manuell innsats, feil og forsinkelser samtidig som den sikrer økonomisk nøyaktighet.
Kostnads- og ressursbesparelser Moderne faktureringsplattform med avanserte automatiseringsmuligheter, forenklet programvare og integrasjonsstruktur sammen med outsourcingalternativer muliggjør betydelige kostnadsbesparelser.

Automatiserte påminnelser

Påminn kundene dine når betalingsforsinkelser oppstår.

Ropos purretjeneste er en effektiv og enkel måte å forbedre administrasjonen av fordringer på. Når forfallsbetingelsene er oppfylt, leveres purringer automatisk på samme måte som den opprinnelige fakturaen, gitt at leveranse av purringer støttes. Påminnelsesutløsere kan skreddersys for hvert kundesegment, og prosessen kan inkludere lavterskelvarsler som SMS-påminnelser.

En vennlig påminnelse er en effektiv måte å påvirke kundenes betalingsatferd og redusere forfalte betalinger. Den automatiserte flyten reduserer manuelt arbeid og hjelper deg med å akselerere kontantstrømmen, mens Ropo sikrer overholdelse av alle lovkrav.


Viktige fordeler:
Tilpassede påminnelsesarbeidsflyter og terskler Skreddersydde purreprosedyrer, definert for hvert kundesegment, gjør det mulig for deg å effektivt administrere forretningsrelasjoner samtidig som du reduserer kredittrisikoen.
Automatisk sending av purringer En systematisk purreprosess er en effektiv måte å redusere betalingsforsinkelser og kreditttap på. Automatisering forbedrer prosesseffektiviteten og sikrer varsler til riktig tid..
Flere leveringsmetoder og valgfrie funksjoner Digitale påminnelser og SMS-varsler beriker påminnelsesflyten og forbedrer kundeopplevelsen.
Skreddersydd layout Egenlagde påminnelser gir et personlig og profesjonelt inntrykk, i tråd med merkevaren din og som forbedrer kundeopplevelsen.

Omfattende kundeservice

Sømløs betalingsstøtte gjennom hele fakturaens livssyklus.

Ropos ende-til-ende-tjeneste for fakturalivssyklus inkluderer kundeservice av høy kvalitet knyttet til betalinger. Vi bistår kundene dine med forfallsutsettelse, betalingsordninger og andre betalingsrelaterte spørsmål. Avhengig av tjenestepakken inkluderer sluttkundeservicen vår personlig assistanse fra fakturafasen til purringer og inkasso. 

Vi betjener kundene dine både personlig og online via selvbetjeningsplattformen vår MyRopo. I MyRopo kan kundene dine få tilgang til fakturaene sine, sjekke fakturastatus og når som helst håndtere betalingene sine. Avanserte selvbetjeningsfunksjoner og online kundestøtte sikrer at interaksjonen er rask og enkel, noe som forbedrer den generelle kundeopplevelsen.  

  • Avanserte selvbetjeningsfunksjoner: MyRopo sørger for at det er raskt og enkelt for kundene dine å håndtere betalinger og foreta betalingsordninger.  
  • Flerkanals kundeservice:  Vi betjener kundene dine personlig og online via MyRopo. Kundene dine kan kontakte oss via MyRopo, chat eller telefon.  
  • 24/7 online assistanse: Vår kundeservice er tilgjengelig fra morgen til kveld. MyRopo tilbyr 24/7 tilgang med selvbetjeningsfunksjoner og chatbot-assistanse for kundene dine når som helst.  
  • Flerspråklig tjeneste: Vi sørger for at det er enkelt å kontakte oss. Vi hjelper kundene dine på norsk, engelsk, svensk og finsk. 
  • Profesjonelt og enkelt kontaktpunkt: Vi er kjent for vår profesjonelle og vennlige kundeservice. Vi adresserer kundens behov, og bistår med både utestående betalinger og de som ennå ikke er forfalt. 

Rapportering i sanntid og business intelligence-verktøy

Økt økonomisk kontroll med sanntidsdata og avansert analyse.

Vår fakturalivssyklustjeneste gir deg full kontroll gjennom hele faktura- og betalingsflyten. Fakturareisen er sporbar og rapportert i sanntid, noe som gir en omfattende, 360-graders oversikt og muligheten til å drille ned i detaljerte detaljer. Resultatet er dyptgående analyser av betalingsatferd, nøyaktige kontantstrømprognoser for bedriften din og datadrevet beslutningstaking. 

Den viktigste analysetjenesten vår er Ropo OneView, som er vårt integrerte business intelligence-verktøy som analyserer faktura- og betalingsflyter og gjør om dataene til tydelige KPI-er og visuelle dashbord.

Du kan overvåke faktureringspraksis og driftseffektivitet, samt viktige serviceparametere knyttet til Ropos ytelse, kundeservicekvalitet og volumer. Ropo OneView er designet for økonomiavdelingen og bedriftsledelsen, og forbedrer kontantstrømovervåking, kredittrisikostyring og finansiell rapportering.  

Viktige fordeler:
360 graders økonomisk oversikt Full oversikt gjennom hele fakturaens livssyklus med rapporteringsdashbord som er klare til bruk, forbedrer finansiell rapportering, kontroll og beslutningstaking.
Forbedret kundeforståelse Identifiser kundestrategier med innsikt i betalingsatferd, trender og ytelsesanalyse for å skjerpe kundeutvalg, segmentering og optimalisere fakturerings- og kreditthåndteringspraksis.
Forbedret kredittrisikokontroll Få en klarere oversikt over eksisterende kunder og få øye på tidlige tegn på potensielle risikoer ved hjelp av betalingsatferdsdata og avansert forretningsrisikoanalyse.
AI-drevne kontantstrømprognoser Med avanserte analyser og kundespesifikke betalingshistorikkdata forutses betalingsoppgjørsdatoer med større nøyaktighet, noe som gir en klarere økonomisk oversikt.
Avansert BI-verktøy Ropo OneView tilbyr praktisk innsikt og bransjereferansedata, og hjelper deg med å identifisere forbedringsmuligheter og optimalisere faktureringsprosesser for sterkere økonomiske resultater.

Kontakt Ropo OneTeam-et vårt for å lære mer

Jeg vil vite mer om tjenestene*