Administrasjon av fakturaens livssyklus
Tjenesteoversikt
Få økt automatisering, effektivitet og optimal økonomisk flyt. Lær mer om vår strømlinjeformede fakturalivssyklustjeneste, som sømløst forener fakturering og kreditthåndtering.
Automatisert administrasjon av fakturaens livssyklus
Du oppretter en faktura, og resten håndteres av Ropo.
Ropo One™ og vår plattform for administering av fakturalivssyklusen er designet for å effektivisere hele prosessen din ved å kombinere fakturering, betalingsovervåking, reskontro og kundefordringsadministrasjon i én plattform. Vår helhetlige og automatiserte faktureringsprosess, inkludert outsourcet reskontroadministrasjon, optimaliserer kontantstrømmen, maksimerer kostnadsbesparelser og muliggjør full visibilitet gjennom hele prosessen.
Du fortsetter å opprette fakturaer ved hjelp av ditt nåværende system – vi integrerer Ropo One™ i systemet ditt og gir deg en sømløs faktureringsprosess.
Multikanallevering av fakturaer og dokumenter
Øk kundeengasjement og merkevaregjenkjenning med egentilpassede fakturaer.
Ropos automatiserte og effektive fakturadistribusjonstjeneste gjør fakturaene dine til en kraftig kommunikasjonskanal med avanserte visualiserings-, merkevare- og segmenteringsfunksjoner. Den er designet for å møte sluttkundenes forventninger med et bredt utvalg av leveringsmetoder. Når fakturadata mottas i Ropo One™, leveres fakturaer automatisk i henhold til kundens preferanser, enten det er digitalt via online eller mobile kanaler, eller som trykte papirfakturaer klargjort for postleveranse. Hele arbeidsflyten og statistikk kan overvåkes i Ropo OneView i sanntid.
Tjenesten tilpasser seg virksomheter i alle størrelser, uavhengig av faktureringsvolum eller sendefrekvens. Det sikrer kostnadseffektiv sending av elektroniske fakturaer og papirfakturaer, samt fakturarelaterte dokumenter, ved hjelp av de mest pålitelige og mest brukte leveringsmetodene.
Viktige fordeler:
- Svært automatisert og effektiv prosess:
Sømløs digital dataoverføring sikrer prosesseffektivitet og rettidig fakturalevering. - Avansert tilpasning og fakturamerkevarebygging:
Merk fakturaene dine per produktlinje og skreddersy kommunikasjon etter kundesegment eller leveringsmetode. - Pålitelige leveringsmetoder:
Lever fakturaer slik kundene dine foretrekker, samtidig som du fremmer overgangen til digitale fakturaer. - Reduserte faktureringskostnader:
En kostnadseffektiv løsning som gir potensielle besparelser i direktefakturering, plattform- og ressurskostnader. - Økt kontroll:
Rapporter av høy kvalitet om fakturalveranse i sanntid.
Leveringsmetoder inkluderer:
- B2B e-faktura
- B2C e-faktura
- Avtalegiro for forbrukere
- E-postfaktura
- Papirfaktura med utskriftstjeneste
- MyRopo
- WebFaktura
Reskontrotjeneste og betalingskontroll
Internt, integrert eller outsourcet til Ropo.
Ropos ende-til-ende-administrasjon av fakturalivssyklus inkluderer betalingsovervåking som er skreddersydd for å passe kundens behov – vi kan støtte teamet ditt med betalingsovervåking eller håndtere hele reskontroadministrasjonen for deg. Tjenesten vår sporer status på fakturaer, utløser purreprosessen, sørger for at reskontroen din alltid er oppdatert, og gir rapportering for en helhetlig oversikt over fordringer.
Reskontrotjenesten aktiveres når faktureringsmateriell mottas i Ropo One™. Hver fordring utgjør en enkelt oppgave, som automatisk overvåkes gjennom hele arbeidsflyten til betalingen er mottatt. Reskontrotjenesten er designet for å minimere rutinearbeid knyttet til betalingsovervåking, og frigjøre ressurser til kjernevirksomheten din. Innkommende betalinger behandles automatisk, og reskontroteamet vårt administrerer refusjoner knyttet til overbetalinger og undersøkelser av betalinger som mangler klare tildelingsdetaljer.

Viktige fordeler:
Automatiserte påminnelser
Påminn kundene dine når betalingsforsinkelser oppstår.
Ropos purretjeneste er en effektiv og enkel måte å forbedre administrasjonen av fordringer på. Når forfallsbetingelsene er oppfylt, leveres purringer automatisk på samme måte som den opprinnelige fakturaen, gitt at leveranse av purringer støttes. Påminnelsesutløsere kan skreddersys for hvert kundesegment, og prosessen kan inkludere lavterskelvarsler som SMS-påminnelser.
En vennlig påminnelse er en effektiv måte å påvirke kundenes betalingsatferd og redusere forfalte betalinger. Den automatiserte flyten reduserer manuelt arbeid og hjelper deg med å akselerere kontantstrømmen, mens Ropo sikrer overholdelse av alle lovkrav.
Viktige fordeler:
Skreddersydde inkassotjenester
Reduser kredittrisiko med profesjonell inkasso.
Med Ropos inkassotjenester kan mengden kreditttap reduseres effektivt. Fordringer kan innkreves med større sikkerhet når tiltak iverksettes systematisk uten forsinkelser. Hvis en fordring forblir utestående etter purring, kan den sendes til inkasso enten automatisk når forfallsbetingelser er oppfylt eller i henhold til avtalt prosedyre med klienten.
Inkassoprosedyrer kan skreddersys etter kundesegmenter, noe som sikrer effektiv kredittrisikostyring samtidig som det støtter gode forretningsrelasjoner. Inkassoprosessen fortsetter automatisk i samsvar med gjeldende lovgivning og god inkassoskikk.
Viktige fordeler:
- Tilpassede inkassoprosesser: Segmenterte inkassostrategier med definerte terskler og prosedyrer muliggjør effektive inkassotiltak skreddersydd for hver kundegruppe.
- Definert automatisering: Øk effektiviteten og sørg for handlinger til riktig tid ved å definere hvilke innfordringsflyter som går videre til innfordring automatisk og hvilke som krever manuell godkjenning.
- Bransjespesifikk inkassopraksis: Definer inkassoprosessen med bransje- og landsspesifikke aktiviteter som frakobling av tjenesten for forfalte fakturaer, vinter- og sommertilpasning, håndtering av depositum eller B2B-inkasso med relevante tiltak.
- Omfattende inkassotjenester: Vår inkassotjeneste dekker alt fra inkasso til rettslig inkasso og overvåking. Innfordringsprosessen kan støttes av utgående aktiviteter, for eksempel telefonsamtaler og SMS-meldinger.
- Innebygd complience: Ropo One™ håndhever juridiske kriterier, og sikrer at alle inkassostrømmer forblir innenfor gjeldende complience-krav.
Omfattende kundeservice
Sømløs betalingsstøtte gjennom hele fakturaens livssyklus.
Ropos ende-til-ende-tjeneste for fakturalivssyklus inkluderer kundeservice av høy kvalitet knyttet til betalinger. Vi bistår kundene dine med forfallsutsettelse, betalingsordninger og andre betalingsrelaterte spørsmål. Avhengig av tjenestepakken inkluderer sluttkundeservicen vår personlig assistanse fra fakturafasen til purringer og inkasso.
Vi betjener kundene dine både personlig og online via selvbetjeningsplattformen vår MyRopo. I MyRopo kan kundene dine få tilgang til fakturaene sine, sjekke fakturastatus og når som helst håndtere betalingene sine. Avanserte selvbetjeningsfunksjoner og online kundestøtte sikrer at interaksjonen er rask og enkel, noe som forbedrer den generelle kundeopplevelsen.
- Avanserte selvbetjeningsfunksjoner: MyRopo sørger for at det er raskt og enkelt for kundene dine å håndtere betalinger og foreta betalingsordninger.
- Flerkanals kundeservice: Vi betjener kundene dine personlig og online via MyRopo. Kundene dine kan kontakte oss via MyRopo, chat eller telefon.
- 24/7 online assistanse: Vår kundeservice er tilgjengelig fra morgen til kveld. MyRopo tilbyr 24/7 tilgang med selvbetjeningsfunksjoner og chatbot-assistanse for kundene dine når som helst.
- Flerspråklig tjeneste: Vi sørger for at det er enkelt å kontakte oss. Vi hjelper kundene dine på norsk, engelsk, svensk og finsk.
- Profesjonelt og enkelt kontaktpunkt: Vi er kjent for vår profesjonelle og vennlige kundeservice. Vi adresserer kundens behov, og bistår med både utestående betalinger og de som ennå ikke er forfalt.
Rapportering i sanntid og business intelligence-verktøy
Økt økonomisk kontroll med sanntidsdata og avansert analyse.
Vår fakturalivssyklustjeneste gir deg full kontroll gjennom hele faktura- og betalingsflyten. Fakturareisen er sporbar og rapportert i sanntid, noe som gir en omfattende, 360-graders oversikt og muligheten til å drille ned i detaljerte detaljer. Resultatet er dyptgående analyser av betalingsatferd, nøyaktige kontantstrømprognoser for bedriften din og datadrevet beslutningstaking.
Den viktigste analysetjenesten vår er Ropo OneView, som er vårt integrerte business intelligence-verktøy som analyserer faktura- og betalingsflyter og gjør om dataene til tydelige KPI-er og visuelle dashbord.
Du kan overvåke faktureringspraksis og driftseffektivitet, samt viktige serviceparametere knyttet til Ropos ytelse, kundeservicekvalitet og volumer. Ropo OneView er designet for økonomiavdelingen og bedriftsledelsen, og forbedrer kontantstrømovervåking, kredittrisikostyring og finansiell rapportering.

Viktige fordeler:
Kontakt Ropo OneTeam-et vårt for å lære mer
Kom i kontakt med oss
Interessert i å omorganisere fakturalivssyklus-administrasjonen for forbedret effektivitet og åpenhet?
Innsikt og nyheter

Aktuelt
Forbedret brukergrensesnitt i Ropo One™
Read more
Aktuelt
Schenker går sammen med Ropo for å effektivisere fakturering og finansiell oversikt over hele Norden
Read more
Aktuelt
Skandia Greenpower valgte Ropo
Read more
Aktuelt