Da Ropo labserte teknologiplattformen Ropo One i Sverige for ni år siden var Henrik Voegelen i førersetet. Han sørget ikke bare for at prosjektet kom i mål, men også at de første kundene fikk en sømløs overgang til den nye løsningen. Les portrettet med Henrik og lær mer om hvordan det er å jobbe i Ropo.
– Det var intenst, men også veldig givende å se hvordan plattformen faktisk gjorde hverdagen enklere for kundene våre, sier Henrik.
I dag jobber han som Technical Project Manager og har ansvar for å implementere nye kunder i systemet. Det innebærer å holde mange tråder samlet.
– Hvis jeg skal forklare jobben min til noen utenfor bransjen, pleier jeg å si at jeg oversetter behovene til kundene våre til tekniske løsninger – og sørger for at alt henger sammen fra start til slutt.
En vanlig dag
Det er lett å tro at jobben bare handler om møter og dokumentasjon, men for Henrik er det variasjonen som gjør den spennende. Én dag kan han teste en løsning sammen med utviklerne, neste dag dykke ned i kravspesifikasjoner, og den tredje sitte i kundemøter.
– Det beste er alltid når prosjektet er ferdig og levert slik at kunden faktisk kan ta i bruk systemet. Da ser man alt arbeidet konkret i drift.
Ett prosjekt skiller seg spesielt ut: implementeringen for en stor eiendomskunde med mange regionsavdelinger.
– Det var som å jobbe med flere små selskaper samtidig. Hver region hadde sine egne behov og prosesser, så jeg fikk møte masse folk og lære mye underveis.
Visste du at prosjektavdelingen i Ropo-konsernet fikk en NPS på +90 av 100 mulige i vår siste kundetilfredshetsundersøkelse. Den norske avdelingen fikk en NPS på maksimale 100. Les mer om hvordan vi jobber med prosjektimplementering.
Evig læring
Henrik liker å være i en rolle hvor han hele tiden må lære noe nytt.
– Jeg tror du må trives med å ikke alltid ha alle svarene. Det skjer stadig at vi må finne helt nye løsninger sammen med kundene, og det er det som gjør jobben gøy, sier han.

Henrik Voegelen
Rolle: Technical Project Manager
Land: Sverige
Jobbet i Ropo siden 2016
Hva som holder motivasjonen oppe
Særlig to ting blir trukket frem av prosjektlederen som viktige motivatorer i hverdagen: fornøyde kunder og et arbeidsmiljø hvor folk faktisk bryr seg om hverandre.
– Det er en fordel å være del av et nordisk selskap. Man blir kjent med kolleger fra ulike land, og det gir en helt egen dynamikk. Samtidig har vi beholdt nærheten og fleksibiliteten fra da vi var et mindre selskap, og det setter jeg pris på, sier han.
Vil du lære mer om hvordan fakturatjenestene våre kan hjelpe bedriften din?
- Ta kontakt med Espen Dahl Andersen, Head of Revenue Growth: espen.andersen@ropo.com, +47 986 40 657

Aktuelt
Mads sin hverdag tett på kundene som Service Manager i Ropo
Les mer
Aktuelt
Inside the CFO Office med Juuso Pajunen i helsegiganten Terveystalo
Les mer
Aktuelt
Toppscore til Ropo i prosjektimplementering: NPS 100 i Norge og 90 på konsernnivå
Les mer
Aktuelt