Med en helintegrert Ropo-løsning har det børsnoterte strømkonsernet Skandia Greenpower effektivisert prosesser, spart kostnader og styrket kundeinnsikten. – Overbevist om at vi tok riktig beslutning, sier Skandia-sjef Tommie Rudi.
Norske Skandia Greenpower eier ulike strømmerkevarer til det norske sluttbrukermarkedet, og har selskapene Skandia Energi, Saga Energi, Motkraft og Klarkraft i porteføljen. Ved utgangen av 2024 hadde Skandia-selskapene over 50 000 strømkunder.
Skandia Greenpower har det siste året gjennomført store systemendringer. Samtidig med overgangen til nytt kjernesystem i Utility Cloud valgte Skandia også å samle alle fakturaprosessene hos Ropo.
«Å både endre både kjernesystemet og samtidig endre totalleverandør innen fakturatjenester var en krevende beslutning for oss. Men i etterkant er jeg imponert over hele onboardingen og prosjektgjennomføringen hos både Ropo og Utility Cloud. Begge har vært svært profesjonelle, og nå som vi er i daglig operasjonell drift, er jeg overbevist om at vi tok en riktig beslutning», sier Skandia Greenpowers CEO Tommie Rudi.

Alt på ett sted og i én plattform
SkandiaEnergi og Saga Energi gikk høsten 2024 for en komplett Embed-løsning, som inkluderer hele fakturalivssyklusen – fra fakturering, betalingspåminnelser, innfordring, salgsreskontro, sluttkundeservice i tillegg til avanserte analyseverktøy i Ropo OneView. Alt samlet i teknologiplattformen vår Ropo One.
«Det å samle all fakturainformasjon og -rutiner på ett sted har forbedret og effektivisert prosessene våre, i tillegg til at det har gitt en betydelig kostnadsbesparelse. Og Ropos analyseverktøy gir økonomifunksjonen langt bedre innsikt i økonomiprosesser og kundeoppfølging», sier CFO Lars Gunnar Abusdal i Skandia.
Ropos norgessjef Trung Mihn Tran trekker frem Skandia som en viktig og svært fremoverlent kunde.
– Hos både Skandia og oss er kundefokus i kjernen av alt vi gjør, og vi er veldig stolte av å være en del av vekstreisen deres. Vi er takknemlige for tilliten fra Skandia, og det motiverer oss til å fortsette å styrke serviceleveransen vår i alle ledd, sier Tran.




Vil du lære mer om hvordan Ropo kan hjelpe bedriften din?
Kom i kontakt med salgsteamet vårt for mer informasjon om løsningene våre og og hvordan vi optimaliserer fakturaprosesser.
Vil du vite mer? Ta kontakt med oss:
- Espen Dahl Andersen, Head of Revenue Growth – espen.andersen@ropo.com, +47 986 40 657