For å forenkle faktureringen og få bedre oversikt av fakturaprosessene på tvers av Norden, valgte DB Schenker nordiske Ropo som partner for fakturahåndtering i Finland, Sverige, Norge og Danmark. Slik oppnår Schenker én felles løsning, mindre manuelt arbeid, mer kontroll og en forbedret kontantstrømstyring.
DB Schenker er en global aktør innen logistikk og transport med en sterk tilstedeværelse i hele Norden. Med store fakturavolumer og ulike prosesser i hvert enkelt land, så Schenker et behov for en mer enhetlig og effektiv måte å jobbe på.
«Ropo er en teknologileder i bransjen. Intelligente analyse- og rapporteringstjenester gir oss bedre oversikt, styrker kundeopplevelsen internasjonalt, og gir oss mer nøyaktig innsikt om faktureringsprosessene våre», sier Marika Rajala, leder for regnskap og finans i Schenker Nordic.

«Ropo er en teknologileder i bransjen»
– Marika Rajala
Leder for regnskap og finans i Schenker Nordic.
Én nordisk fullserviceplattform
Schenker spesialiserer seg på integrerte logistikk- og transportløsninger, og utnytter et omfattende nettverk av land-, fly- og maritime transporttjenester. Avtalen støtter Schenkers virksomhet ved å sikre smidige og oppdaterte økonomistyringstjenester, som gir Schenker et konkurransefortrinn i et fragmentert transportmarked.
Løsningen fra Ropo gir Schenker full kontroll over hele livssyklusen til hver faktura – fra utsendelse til betaling. Alt håndteres i én plattform (Ropo One), uavhengig av kanal eller land. Ropo leverer også betalingspåminnelser, innfordringstjenester, kundeservice og innsikt gjennom analyseverktøyet Ropo OneView.
– Med Ropo har vi fått en standardisert og moderne løsning som fungerer sømløst i hele Norden. Det gjør oss mer effektive internt og gir bedre oppfølging av kundene, sier Rajala.
– Stolt samarbeidspartner
Ropos nordiske toppsjef Ilkka Sammevuo og Ropos norgessjef Trung Mihn Tran trekker frem Schenker som en av de viktigste kundene på kundelisten.
– Vi er svært stolte av å samarbeide med Schenker på tvers av alle landene vi holder til i, og vi ser frem til å sammen fortsette å bedre Schenkers kontantstrøm, kundeopplevelse og arbeidsprosesser gjennom innovativ faktureringsteknologi, sier de.
Vil du vite mer? Ta kontakt med oss:
- Norge: Espen Dahl Andersen, Head of Revenue Growth – espen.andersen@ropo.com, +47 986 40 657
- Finland: Päivi Enden, New Business Sales – paivi.enden@ropo.com, +358 447006038
- Sverige: Daniel Gustafsson, Client Executive – daniel.gustafsson@ropo.com, +46 737129478
- Globalt: media@ropo.com
DB Schenker er en av verdens ledende leverandører av logistikktjenester, med rundt 72 700 ansatte som opererer på mer enn 1 850 lokasjoner i over 130 land. Selskapet tilbyr transporttjenester og omfattende globale forsyningskjedestyringsløsninger fra én enkelt kilde. DB Schenker er driver logistikkbransjen i en mer bærekraftig retning og investerer betydelige ressurser i fornybare transportløsninger og lavutslippsprodukter.
Med over 11 000 kunder i Norden, er Ropo markedsleder innen faktureringsteknologi og fakturalivssyklus. Vi utvikler teknologiløsninger for å samle og strømlinjeforme fakturaprosesser, og årlig sendes over 140 millioner fakturaer og andre dokumenter gjennom teknologiplattformen vår Ropo One. Slik hjelper vi kundene våre med å optimalisere kontantstrømmen sin, forbedre kundeopplevelsen, redusere manuelt arbeid og å få bedre oversikt på tvers av hele fakturaprosessen. Lær mer om tjenestene våre.