Med over 28 000 kunder og 65 000 fakturaer i året valgte PELIAS en integrert løsning hos Ropo for å forenkle og automatisere fakturaprosessene. – Flyter sømløst og frigjør ressurser, sier PELIAS’ CFO.
PELIAS Norsk Skadedyrkontroll er en ledende aktør innen skadedyrbekjempelse i Norge med over 35 års erfaring. Som et selskap med høyt fokus på utvikling, teknologi og effektiv drift, sier PELIAS’ CFO Leonel Ojala at det var naturlig å se etter løsninger som kunne forenkle økonomiprosessene i takt med vekstambisjonene.
– Vi valgte Ropo fordi det er en komplett løsning for hele fakturaens livssyklus og som enkelt kunne kobles til systemene vi allerede brukte, sier Ojala.
Fra manuelle prosesser til automatisert flyt

Tidligere var mye av PELIAS’ fakturering manuell. Det fantes ingen automatisert logikk for hvordan fakturaene ble sendt, som gjorde prosessene tidkrevende.
– Oppfølging av utestående betalinger var også utfordrende. Det manglet gode systemintegrasjoner, og det bidro til at oppfølgingen ble tungvint og manuell, forteller Ojala.
Selskapet gikk for en Unify-løsning, som inkluderer multikanals fakturadistribusjon, påminnelses- og innfordringsprosesser, sluttkundetjenester, analysetjenesten Ropo OneView, og en integrert salgsreskontro.
Mer tid til kunder
Etter implementering, opplever PELIAS et godt samspill mellom ulike systemer. CFO-en sier at de med en årlig omsetning på 300 millioner kroner i 2024 og et stort antall mindre fakturaer hver måned, har de sett stor verdi av å automatisere.
– Vi setter pris på hvor sømløst det hele fungerer. Det er integrert og automatisert akkurat slik vi ønsker å ha det, sier Ojala.
– Systemene flyter godt sammen, og det meste går automatisk, som gir økonomiavdelingen mer tid til verdiskapende arbeid. Vi har rett og slett fått mer tid til å fokusere på å skape best mulig tjenester for kundene våre, sier han.
– En ideell samarbeidspartner
Fremover skal PELlAS fortsette veksten i det norske markedet for skadedyrkontroll. Da blir stabile og integrerte systemer og rutiner avgjørende for å lykkes.
– PELIAS er en veldig fremoverlent og strukturert kunde. De jobber målrettet med forbedring og utvikling, og setter vekst, teknologiutvikling og effektivitet høyt. Det gjør dem til en ideell samarbeidspartner for oss, sier Tove Giske, Key Account Manager i Ropo.
Vil du lære mer om hvordan vi kan effektivisere fakturaflyten?
Kom i kontakt med salgsteamet vårt for mer informasjon om Ropo One og hvordan vi kan hjelpe bedriften din optimalisere fakturaprosesser og få økt kontantstrøm og innsikt.

Se PELIAS’ nettsider for mer om selskapet og hvordan de jobber for å vokse.

Aktuelt
Effektiv fakturering har gitt PELIAS mer tid til det viktigste: Kundene
Read more
Aktuelt
Ropo og Bislab inngår partnerskap for å redusere mislighold og tilby integrert kredittovervåkning
Read more
Aktuelt
Kundetilfredsheten fortsetter å stige blant Ropos norske kunder
Read more
Aktuelt