Smidig onboarding av nye kunder er et av våre viktigste fokusområder, og i vår nyeste kundetilfredshetsundersøkelse for implementeringsprosjekter er vi stolte av å oppnå en toppscore på 100 i NPS for nye norske kunder, og en NPS på 90 for hele Ropo-konsernet.
Sterke resultater i alle markeder
Vi gjennomfører jevnlige undersøkelser blant nye kunder som vi nylig har hjulpet over på systemene våre. Blant disse implementeringsprosjektene kan det være ulike grader av kompleksitet knyttet til kundens prosesser, eksisterende systemer og grad av skreddersøm.
Undersøkelsen, som vi gjennomfører kontinuerlig gjennom året, og resultatet gis som en Net Promoter Score (NPS). NPS er en populær metode for å måle kundetilfredshet og lojalitet. Sluttresultatet presenteres som et tall på en skala fra –100 til +100, der +100 er det beste mulig resultatet.
For første halvår 2025 kunne alle Ropo-landene Finland, Sverige og Norge vise til svært sterke resultater. Best av de tre landene var Norge, som scorte en toppscore +100 i NPS fra kundene vi har implementert i første halvår.
«Å bytte faktureringspartner er en tillitserklæring som vi tar på stort alvor, og da er det veldig gledelig å se at kundene er fornøyde med oss allerede fra første stund. Høy kvalitet i implementeringsprosjekter er helt essensielt for at vi skal skape mest mulig merverdi for kundene våre», sier Espen Dahl Andersen, Head of Revenue Growth i Ropo.
Aktiv prosjektledelse og proaktiv oppfølging
Blant tilbakemeldingene fra kundene var sterk prosjektledelseskompetanse, rask problemløsning og en løsningsorienterte tilnærming gjennom hele implementeringsfasen.
«Prosjektleder hadde stålkontroll på alle parter i prosjektet og fulgt aktivt opp milepæler underveis slik at vi var klare til å go live på den avtalte datoen», er tilbakemeldingen fra en av de norske kundene vi onboardet.
«Ropo hadde en god og profesjonell tilnærming til alle utfordringene vi hadde. De hadde også god kompetanse og forståelse for utfordringer som oppsto», sier en annen kunde.
Fra innsikt til markedsledende tjenester
Å måle kundetilfredshet i alle kontaktpunkter er en viktig del av vår tilnærming. I tillegg til våre halvårlige NPS-undersøkelser blant beslutningstakere, følger vi kontinuerlig opp tilfredshet i implementeringsprosjekter, kvaliteten på service- og supportleveranser, samt sluttkundens opplevelse – alt for å sikre at hver kunde får en høykvalitets tjenesteleveranse gjennom hele fakturaens livssyklus.
Denne kontinuerlige innsikten gjør at vi kan identifisere «best practice» for ulike tjenester og avdelinger, håndtere utfordringer proaktivt og opprettholde posisjonen vår som den mest betrodde implementeringspartneren for nordiske virksomheter som ønsker å modernisere hele faktureringsprosessen.
Vil du lære mer om hvordan fakturatjenestene våre kan hjelpe bedriften din?
- Ta kontakt med Espen Dahl Andersen, Head of Revenue Growth: espen.andersen@ropo.com, +47 986 40 657

Aktuelt
Toppscore til Ropo i prosjektimplementering: NPS 100 i Norge og 90 på konsernnivå
Read more
Aktuelt
Har du disse faktura-KPI-ene på radaren? CFO-er deler sine beste tips
Read more
Aktuelt
Slik strømlinjeformer Utility Cloud og Ropo fakturaprosesser i kraftbransjen
Read more
Aktuelt