Skip to content

Kundetilfredsheten fortsetter å stige blant Ropos norske kunder

Hvordan opplever kundene våre oss? Fornøyde kunder er i kjernen av alt vi gjør, og i årets første kundetilfredshetsundersøkelse klatrer vi til en NPS-score på +42.

Om undersøkelsen

Undersøkelsen ble gjennomført i perioden 6.–21. mai 2025 og rettet seg mot beslutningstakere hos kundene våre i alle markedene. Undersøkelsen og resultatet er en Net Promoter Score (NPS), som er en populær metode for å måle kundetilfredshet og lojalitet. Sluttresultatet presenteres som et tall på en skala fra –100 til +100.

Den norske NPS-scoren endte i undersøkelsen på +42, opp fra +27 i forrige måling i fjor høst.

– Dette er et tydelig signal om at vi er på rett vei. Kundene våre opplever verdi av løsningene og er generelt godt fornøyde, men vi er fremdeles ikke i mål. Vi kommer til å fortsette å utvikle tjenestene våre og samarbeide tett sammen med kundene våre. Vi skal alltid sette kunden i sentrum og levere topp kvalitet, sier Trung Minh Tran, landssjef for Ropo i Norge.

Hva sier kundene våre?

Noen av kundene våre la også ved en begrunnelse for scoren de ga oss.

Kunde i hotellbransjen:
«Dedikerte medarbeidere i ulike avdelinger i Ropo som forstår våre behov og tilpasser løsninger etter virksomheten vår»

Kunde i kraftbransjen:
«Ropo har konkurransedyktige betingelser, og menneskene oppfattes som offensive og serviceinnstilte[…]»

Kunde i transportbransjen:
«Alt har gått bra og vi synes samarbeidet fungerer godt»

Klatrer over Sverige

I Ropo-konsernet ligger Norge nå over Sverige, som endte med en NPS-score på 26 i samme måling. Det er imidlertid fortsatt et stykke igjen til Finlands score på rekordhøye 79.

På konsernnivå kom NPS-scoren inn uendret på 59.

Nytt for året: Hva er viktigst å måle?

For første gang stilte vi også spørsmålet: Hvilke nøkkeltall for fakturering er mest relevante for bedriften din? Resultatet viser at kundene først og fremst prioriterer:

  • Grad av tap på fordringer
  • Forfalte fakturaer etter antall, kapital og/eller løpetid
  • Digital faktureringsgrad
  • Andel fakturaer betalt i tide

Svarene gir oss verdifull innsikt i hva som er viktigst for økonomiske beslutningstakere, og som vi tar med oss videre i utviklingsarbeidet av Ropo One-plattformen vår.

Tilbakemeldinger er viktige for oss

Vi vil takke alle kundene våre som har deltatt i undersøkelsen. Tilbakemeldinger, både positive og negative, er viktige for oss og hjelper oss med å forstå hva vi gjør bra og hvor vi kan forbedre oss. Sammen skaper vi bedre løsninger, sterkere samarbeid og større felles verdi.