Vi har gjennomført vår årlige kundetilfredshetsundersøkelse for å få bedre innsikt i hvordan kundene og brukerne av systemene våre opplever tjenestene, kundeservicen og våre ulike digitale løsninger i Finland, Sverige og Norge. Mens kundetilfredsheten holder seg stabil på konsernnivå, er tilfredsheten blant de norske kundene stigende.
Kunde- og brukerundersøkelsen ble gjennomført mellom 25. september og 9. oktober 2025. Resultatene viser jevnt over høy tillit til Ropo som partner, jevn vekst i tilfredshet og tydelige signaler om hva som skaper verdi for kundene.
Stabil fremgang og sterk tilfredshet i kjerneområdene
Årets undersøkelse viser at 65 % av respondentene er svært fornøyde eller fornøyde med Ropo totalt sett – opp fra 59 % i 2024. Kundene trekker spesielt frem profesjonalitet, pålitelighet og kompetanse som Ropos sterkeste sider.
For Norges del svarte 67 % av brukerne og kundene at de var svært fornøyde eller fornøyde med oss totalt sett. Det er en oppgang fra 50 % i fjor.
Blant de nordiske kundene som bruker Ropo One™ Embed, vår mest omfattende løsning som dekker hele fakturalivssyklusen fra distribusjon til reskontrohåndtering og innfordring, er tilfredsheten høyest, hvor 80 % oppgir at de er fornøyde med tjenestene våre. Også brukerne av Ropo One™ Unify, med integrert reskontro, rapporterer solid tilfredshet på 72 %.
At kundetilfredsheten stiger jo mer integrerte kundene våre er mot løsningene våre viser verdien av å samle alle fakturaprosesser fra utsendelse til betaling i én plattform og hos én partner.
Innsikt som driver forbedring
På spørsmål om å vurdere Ropo som tjenesteleverandør, rangerer kundene pålitelighet, profesjonalitet og imøtekommenhet høyest. Kvalitet og driftsstabilitet er de viktigste driverne for tilfredshet i alle markeder, som viser viktigheten av stabile tjenester, brukervennlige løsninger og høy teknisk oppetid.

Tilfredsheten er jevnt høy i alle respondentgrupper:
- 62 % blant deltakere i beslutningsprosesser
- 67 % blant tjenestebrukere
- 66 % blant beslutningstakere
Samtidig har kundene kommet med en rekke forslag til hvordan digitale grensesnitt kan bli enda mer sømløse og transparente. Dette er områder vi har prioritert og vil fortsette å prioritere i utviklingsarbeidet vårt.
– Vi tror at lytting og læring går hånd i hånd. Hver tilbakemelding hjelper oss å videreutvikle både tjenestene og Ropo One™-plattformen slik at de svarer til kundenes behov, sier Jenni Jantunen, Chief Brand and Communications Officer i Ropo.

Fra innsikt til handling
Tilbakemeldingene bruker vi aktivt på tvers av produkt-, support- og kommunikasjonsteamene våre internt. Neste store undersøkelse gjennomføres rundt samme tid i 2026.
Tidligere i år gjennomførte vi også vår årlige sluttkundeundersøkelse i Finland, Sverige og Norge. Undersøkelsen samlet inn tilbakemeldinger fra 1 237 sluttkunder som kontaktet oss om betalingsrelaterte spørsmål i perioden. Den samlede Net Promoter Score (NPS), som er en kundetilfredshetsskala fra -100 til +100, endte for Norden under ett på +49. Les mer om resultatene her.
Lær mer om Ropo og våre tjenester
Ropo er nordisk markedsleder innen faktureringsteknologi, som gjennom innovative løsninger følger fakturaen gjennom hele livssyklusen. Vi hjelper over 11 000 nordiske bedrifter med å samle og strømlinjeforme alle fakturaprosesser for å skape en sømløs arbeidsflyt gjennom hele verdikjeden, som gir forbedret kundeopplevelse, økt intern kontroll og økt kontantstrøm. Alt i én og samme oversiktlige plattform – Ropo One.
Kontakt oss, så finner vi sammen ut hvordan løsningene våre kan skape smidigere prosesser for din virksomhet.
Aktuelt
Vi oppgraderer selvbetjeningsplattformen vår MyRopo
Les merAktuelt
Sørensen og Balchen (BilXtra) velger Ropo
Les mer
Aktuelt
Kundetilfredsheten stiger blant Ropos norske kunder
Les mer
Aktuelt
Logg inn
Logg inn