Det børsnoterte selskapet Skandia Greenpower med selskapene SkandiaEnergi og Saga Energi valgte Ropo som totalleverandør for fakturadistribusjon, betalingsoppfølging og innfordring.
Å endre både vårt kjernesystem til Utility Cloud og samtidig endre vår fakturadistribusjon – og innfordringsleverandør til Ropo, var en krevende beslutning å ta. I etterkant er jeg imponert over hele prosjektgjennomføringen. Både Ropo og Utility Cloud har vist seg som meget profesjonelle, og nå som vi er i daglig operasjonell drift,er jeg overbevist om at vi tok en riktig beslutning sier CEO Tommie Rudi i Skandia Greenpower.
SkandiaEnergi og Saga Energi har implementert en komplett leveranse fra Ropo for fakturautsendelse til pengene er på konto. Leveransen inkluderer i tillegg til fakturering, purring og inkasso, reskontroadministrasjon med direkte rapportering av salg og betalinger til regnskap.
Det å samle all informasjon gjennom hele verdikjeden fra fakturering til betaling er gjennomført i ett og samme system, har forbedret og effektivisert våre prosesser, i tillegg til at det har gitt oss en betydelig kostnadsbesparelse. Jeg vil også trekke frem Ropo’s Business Intelligence verktøy, som gir meg betydelig bedre innsikt i vår virksomhet med hensyn til våre økonomiprosesser og kundeoppfølging, sier CFO Lars Gunnar Abusdal i Skandia Greenpower.
Som Country Manager for Ropo i Norge minner jeg meg selv og mitt team stadig om det grunnleggende prinsippet som driver vår suksess: kundefokus. I hver beslutning vi tar og hver handling vi utfører, er kunden i sentrum. Våre kunder betror oss sin virksomhet, og det er vårt ansvar å bevare den tilliten ved å levere eksepsjonell verdi og kundeopplevelse i verdensklasse. Å møte våre kunder regelmessig er ikke bare en formalitet; det er en uvurderlig mulighet til å forstå deres unike behov og utfordringer. Denne forståelsen kommer ikke bare fra antakelser eller data, men fra direkte, meningsfulle interaksjoner med våre kunder. Ved å sette oss i kundens sete kan vi levere løsninger som både er relevante og har stor innvirkning. Kundetillit er et privilegium, og vi er ydmyke over tilliten SkandiaEnergi og Saga Energi viser oss. Det motiverer oss til å kontinuerlig forbedre og innovere, slik at vårt kundefokus forblir urokkelig, sier Country Manager for Norge Trung Minh Tran.